Dag 9 - De reis naar Argentinië - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu Dag 9 - De reis naar Argentinië - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu

Dag 9 - De reis naar Argentinië

Door: nielske76

Blijf op de hoogte en volg Niels

12 Juli 2012 | Argentinië, Buenos Aires

We zijn vannacht vertrokken naar Argentinië. Tussenstop: Rio de Janeiro! Jammer genoeg zijn we daar maar 3 uur geweest en zaten we te ver van de stad af om even een kijkje te nemen. Tot onze teleurstelling lag Rio ook nog in de mist, dus was het vanuit het vliegveld ook weinig te zien.

Maar goed, voor vertrek zijn we nog even een rondje Recive gaan doen. Een van de stops was op de praktijk van Amanda's moeder. Het is leuk om te zien waar zij werkt. Ze helpt mensen met een verslaving om van hun probleem af te komen.

Terug naar huis en na de kofferinpakstress, op weg naar het vliegveld in Recife. Het was inmiddels al in de nacht en dus niet druk, de douane waren we dan ook zo gepasseerd. In het vliegtuig aangekomen vielen mijn luikjes zeer snel dicht en heb ik dus van deze reis vrijwel niets meegekregen. In Rio aangekomen hebben we nog wat rondgesnuffeld bij de tax free. Al je al zoveel shops hebt gezien, dan weet je op een gegeven moment niet meer of het nu goedkoop of duur is daar. Bovendien werd alles in US dollars geprijsd, dus dat is helemaal verwarrend. Euro’s, Real, Peso’s en dollars ik weet het allemaal niet meer. Mijn hoofdrekenen gaat er in elk geval wel op vooruit!

Eenmaal in het vliegtuig hadden we een baalmoment. Een van de tv schermpjes in de de stoelen werkte niet. Ok, dan maar wat extra slaap, wat overigens ook zeer prettig was. Tussentijds nog even een maaltijd genuttigd. Gelukkig heb ik behoorlijk wat geslapen in het vliegtuig. Ales bij elkaar zaten we toch weer zo’n 6 uur in de lucht.

De luchthaven van Buenos Aires is echt prachtig. Al gelijk alles keurig en mooi. Iets wat ik niet had verwacht. We hebben even moeten wachten, aangezien de ouders van Amanda het er niet over eens waren wat we het beste konden doen, een taxi nemen of een auto huren. Het is toch de taxi geworden.

De taxi rit is er een om nooit te vergeten. Het werd een dollemansrit dwars door Buenos Aires heen. Aangezien ik de taxi chauffeurs uit Eindhoven en Rotterdam ken en het vandaag niet mijn dag was om te sterven, heb ik mij geen seconde druk gemaakt. Dat gold niet voor de andere reisgenoten. De angst was duidelijk merkbaar en er werd niet zoveel gepraat en als er wat gesproken werd dan ging het over voetbal. Tja, dat is hier wel heel erg belangrijk, voetbal is alles!

Na de aankomst bij het hotel ingecheckt en het prachtige hotel bewonderd. Het is echt prachtig. Vooral het zwembad in de kelder is een sprookje (foto). Ik hoop dat we nog tijd zullen hebben om daar van te genieten. Het is voorzien van twee sauna’s en een jacuzzi.

Na de inspectie zijn we even de stad in geweest. Het is ongelooflijk hoeveel winkeltjes hier zijn. De een na de ander. Het lijkt wel alsof deze stad is gebouwd bovenop winkels. En dan is het ook nog eens ontzettend druk! Ook de winkels zien er keurig uit. Kortom, er is hier in elk geval weinig te merken van een slechte of zwakke economie. Ik denk dat veel mensen net als ik een beeld hebben bij een land als Argentinië. Veel denken misschien aan armoede, steen en zand, maar niets is minder waar. Het land heeft een zeer ontwikkelde infrastructuur en alles ligt er zeer netjes bij. Ik heb zelfs het gevoel dat ik in Amerika ben. De wegen in het centrum zijn hier vijf baans en er is geen gat in de weg te vinden.

Na terugkomst bij het hotel zijn we gaan eten. Het eten in het hotel is eenvoudig maar zeker heel lekker. De prijzen zijn overigens vergelijkbaar met de Europese prijzen. Als ik zo eens kijk dan heb ik het idee dat alle prijzen steeds meer gelijk worden. Jaren geleden hoorde je nog vaak mensen praten over landen waar alles goedkoop was, maar dat heb ik al een tijdje niet meer gehoord.

Na het eten zijn we nog wat koffie gaan drinken en daarna ben ik voor de tweede keer deze vakantie met mijn kleren aan in slaap gevallen. Reizen is erg vermoeiend, maar o zo mooi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 12125

Voorgaande reizen:

02 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Brazilïë Recife 2012

12 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Zuid Bohemen Tsjechie

Landen bezocht: