Dag 8 - Terug naar Recife - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu Dag 8 - Terug naar Recife - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Terug naar Recife

Door: nielske76

Blijf op de hoogte en volg Niels

10 Juli 2012 | Brazilië, Recife

Vandaag zijn we vertrokken vanuit Natal naar Recife. Snel de laatste spulletjes ingepakt om aan de terugreis te kunnen beginnen. Voor het vertrek nog even een lekker ontbijtje gegeten, wat ik de komende dagen wel ga missen, of misschien ook niet omdat de kilo’s er nu merkbaar aan zijn gekomen. Ik denk dat ik Tapioca verslaafd ben geworden.

En dat was me wel een avontuur zeg, die terugreis. We zijn bijna van de weg afgedrukt door een slapende vrachtwagenchauffeur, een motor heeft onze rechterspiegel eraf gereden en we werden ook nog verrast door plots remmende auto’s. Kortom, de adrenaline gierde door mijn lichaam!

Onderweg heb ik ook nog geprobeerd wat te slapen om zo de tijd wat te doden. De gaten in de weg hebben echter voorkomen dat ik te diep zou slapen. Volgens mij ben ik ook een paar centimeter gekrompen door de harde klappen. Maar goed, we zijn veilig thuis gekomen.

Bij aankomst hebben we de koffers binnen gezet om snel door te rijden naar de garage voor een nieuwe spiegel. Bij de eerste garages konden we alleen een complete spiegel kopen voor 300 Real (€ 170,-), te duur dus. Bij de derde garage hadden we geluk en hadden we een losse spiegel, inclusief montage voor 20 Real (€ 7,50). Zoeken loont dus toch echt wel. Bovendien was dit bij een garage waar je in eerste instantie niet zou stoppen, maar waar het wel ontzettend druk was.
Daarna zijn we naar oma gereden die voor ons een echte Braziliaanse bonenmaaltijd had gemaakt, die zeer goed smaakte! Het recept heb ik niet kunnen bemachtigen helaas, maar daar hebben we internet voor, toch?
Na het bezoek aan opa en oma zijn we nog even naar het vliegveld gereden om daar de check-in alvast te regelen omdat het online niet wilde lukken. Dit was echter pas vanaf de volgende dag mogelijk, dus zullen we morgen ochtend terug gaan om in te checken. Vervolgens bij thuiskomst de koffers gepakt en daarna achter de computer gekropen om de film te monteren van de vakantie in Natal. Deze is dan ook erg leuk geworden en is binnenkort te vinden op Facebook. Een link zal hier later ook nog verschijnen.

Até logo! Tot later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 12125

Voorgaande reizen:

02 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Brazilïë Recife 2012

12 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Zuid Bohemen Tsjechie

Landen bezocht: