Dag 10 - Argentinië dag 1 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu Dag 10 - Argentinië dag 1 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu

Dag 10 - Argentinië dag 1

Door: nielske76

Blijf op de hoogte en volg Niels

13 Juli 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Vandaag voor het eerst opgestaan in Argentinie. Het is hier een stuk kouder dan in Recife (+/- 12 graden), dus warmere kleding aan. Het ontbijt is hier totaal anders dan het Pestana hotel in Natal. Mensen houden hier ontzettend veel aan zoetigheid. Als er in dit land een chronisch tekort is aan tandartsen, dan verbaast me dat niets. Verder een zeer compleet ontbijt met alles erop en eraan. Alleen het brood was wat droog, maar dat is misschien normaal hier. De koffie was overigens echt heel sterk. Ik met mijn gevoeligheid voor cafeine stond al gelijk te trillen. Gelukkig is de oplossing simpel en voldoende voor handen, zoetigheid!!

Na het ontbijt zijn we even de stad in geweest, want we moesten om twee uur terug zijn bij het hotel voor een tour door de stad. Zo gezegd zo gedaan, we waren op tijd terug. Helaas was de bus niet op tijd. Na een uur wachten mochten we dan eindelijk opstappen.

Ik was goed voorbereid en dus was alle apparatuur opgeladen, klaar om alles goed vast te leggen op de gevoelige plaat. Dat viel helaas in het water toen bleek dat we in een afgesloten bus werden rondgereden en vrijwel nergens gingen stoppen. Dat project was dus mislukt! Toen ik hoorde dat we toch ergens even gingen stoppen leefde ik even helemaal op. Toen dit echter het voetbalstadion bleek te zijn was de teleurstelling des te groter. Als ik ergens een hekel aan heb is het voetbal en laat nou net Argentinie trots zijn op dit gebeuren! Wij denken dat het in Nederland ver gaat? Ha, hier is het nog veel erger! Alle straten rondom het stadion zijn in hun nationale voetbalkleuren geschilderd! Verder vind je hier wel 40 winkeltjes die voetbalartikelen verkopen. Nee, ik ben maar buiten gebleven om de omgeving te zien. Als je in zo’n grote stad bent, dan wil je natuurlijk wel even de cultuur en historie opsnuiven, toch? Wat mij betreft was deze tour de eerste tegenvaller van deze vakantie.

Gelukkig werd deze tegenvaller gelijk goed gemaakt toen we ’s avonds op zoek gingen naar een restaurant. Dat zoeken op zich was niet zo’n succes. Het was overal vol en duur, maar de tocht door de stad was fenomenaal!! Alles is prachtig verlicht en zeer fotogeniek. Dus ik heb mijn hartje snel opgehaald! Na een tocht van 4 kilometer hebben we dan toch een restaurant kunnen vinden.

Hier werden we geconfronteerd met de oude verkooptrucjes. Aanbiedingen die gen aanbiedingen zijn, beloftes die niet worden nagekomen, brood waar je niet om vraagt in rekening brengen, enzovoort. Ik ben er inmiddels wel aan gewend. Als je maar genoeg in commerciele steden bent geweest dan leer je ermee leven. Maar het blijft toch een vreemd gevoel geven. Dus snel afrekenen zonder erover na te denken of een fooi te geven, die hadden ze immers zelf al bij de prijs inbegrepen.

Met de taxi naar het hotel dan maar, lopen was na het eten immers geen optie meer! Eenmaal bij het hotel zijn we weer wat koffie gaan drinken om daarna te gaan slapen in een stad die altijd leeft, waar je uit moet kijken met wie je zaken doet, die ook in de nacht mooi is en waar op iedere hoek van de straat je jezelf tegoed kunt doen aan chocola!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 12116

Voorgaande reizen:

02 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Brazilïë Recife 2012

12 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Zuid Bohemen Tsjechie

Landen bezocht: