Dag 6 - Vierde dag in Natal - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu Dag 6 - Vierde dag in Natal - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Vierde dag in Natal

Door: nielske76

Blijf op de hoogte en volg Niels

08 Juli 2012 | Brazilië, Natal

We zijn al weer aanbeland bij de 4e dag hier in Natal. Dinsdag zullen we weer richting huis (lees Recife) vertrekken. Vandaag hebben we weer heerlijk ontbeten. Ik merk dat de kilo’s er nu wel aan beginnen te komen met al het lekkere eten hier. Gelukkig hoeven we in het vliegtuig niet per kilo te betalen!

Na het ontbijt zijn we vertrokken richting het strand. In eerste instantie dacht ik dat we naar het strand voor het hotel zouden gaan, maar toen we bij de auto waren begreep ik dat we ergens anders heen gingen. Totaal onvoorbereid dus op weg naar een fort in Natal. Vlakbij het fort ligt ook een enorme brug die nogal imposant over komt (zie foto).

Het fort ligt in een soort van baai en heeft een rijke geschiedenis. Ik begreep van de hele rondleiding niet veel, want die was in het Portugees. Aangezien de gids maar 15 minuten had en er flink de vaart in zette, was er voor mij geen touw aan vast te knopen. Dus dan maar alles zoveel mogelijk op film en foto proberen te krijgen. Het zonnetje brandde flink en dat volde ik vooral bij mijn voeten, die eerder deze week bij het zwembad waren verbrand. Tussentijds toch maar even wat extra zonbescherming smeren op mijn witte huid, die hier bij de bevolking nogal wat aandacht trekt. Na de rondleiding zijn we hem dan ook gesmeerd.

Omdat de brug om de hoek lag was het natuurlijk onvermijdelijk dat we hier even overheen gingen rijden. Dat was behoorlijk indrukwekkend, deze was behoorlijk hoog! Het uitzicht was prachtig. Helaas zat ik aan de verkeerde kant van de auto om goede foto’s en video’s te maken. Helaas! Vooral toen we achterom keken zagen we pas hoe groot en hoog deze brug is.

Toen was er even twijfel. We zouden om 17:00u naar de kerk gaan en moesten dus op tijd terug zijn bij het hotel. Uiteindelijk hebben we besloten om toch maar terug te gaan naar het hotel. De tussenliggende tijd hebben we besteed aan een duik in het zwembad om even af te koelen. Daarna zijn we vertrokken naar de kerk.

Na de dienst zijn we gaan eten. Deze keer zijn we weer naar zo’n onbeperkt barbecue restaurant gegaan. Deze was echter minder van kwaliteit dan de vorige keer. Het eten smaakte min of meer chemisch en er was minder vlees. Dat vlees was ook veel vetter en taaier dan bij de concurrent, die slechts een paar honderd meter verderop zat bleek achteraf. Maar goed, deze was gelukkig wel wat goedkoper en we kregen een gratis kopje koffie, al weet ik eigenlijk niet eens waarom.

Voldaan weer naar huis om uit te buiken en nog wat te surfen over de digitale snelweg. Die is hier trouwens goed prijzig. In het hotel wordt dit geregeld door de provider Oi. Oi is vergelijkbaar met Hi van KPN. Sterker nog Oi is vertaald in het Engels Hi. Toeval? Hmmmm …. De prijs voor 24 uurtjes hier is € 6,50 en dat vind ik prijzig. Maar goed, we zijn online en kunnen dus af en toe snel weer even alles updaten. Dus bij deze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 12116

Voorgaande reizen:

02 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Brazilïë Recife 2012

12 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Zuid Bohemen Tsjechie

Landen bezocht: