Dag 5 - Derde dag in Natal - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu Dag 5 - Derde dag in Natal - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Derde dag in Natal

Door: nielske76

Blijf op de hoogte en volg Niels

07 Juli 2012 | Brazilië, Natal

Vandaag niet al teveel gedaan. Aangezien mijn tere huidje toch wat heftiger had gereageerd op de zon dan verwacht, hebben we besloten een beetje de zon te vermijden. Hoewel ik toch goed was ingesmeerd door mijn vriendin, hadden we toch mijn voeten en kuiten over het hoofd gezien. Die zien er nu dan ook mooi rood uit en voelen aardig branderig aan, vooral als de zon erop schijnt. Gelukkig is mijn vriendin huidtherapeute en zaten er diverse vocht inbrengende crèmes in haar tas, lucky me!

In de middag zijn we nog een ijsje gaan eten. Onderweg zijn we nog even gestopt om te kijken naar een strandje wat leek op een klein stukje Miami beach hier in Natal. Er werd veel gesurft en er was veel bedrijvigheid. Ook het uitzicht was prachtig. Echter werden we door een passant gewaarschuwd dat het daar niet veilig was en dat we beter konden gaan. Blijkbaar was er een sloppenwijk vlakbij, waardoor er veel werd gestolen en mensen overvallen. Het leek helemaal niet gevaarlijk leek daar, maar we zijn toch maar doorgereden naar een klein winkelcentrumpje om daar wat rond te snuffelen.

Een stuk verderop rijden vonden we een ijswinkeltje (zie foto). Eenmaal binnen viel ik stijl achterover van de prijzen. Een klein bakje kostte al 12 Real, wat overeen komt met € 5,-. Nou, dat moest dan wel bijzonder ijs zijn. Dus ook maar wat genomen. Zo bijzonder vond ik het niet en dus ook zonde van zoveel geld. Ik heb nog gezocht naar de stukjes goud die ik voor dat geld wel erin verwachtte, maar dat was ook al niet. Het idee dat alles in Brazilië goedkoper zou zijn klopt in elk geval op geen enkel vlak. Alles is hier duurder. Van ijs tot auto.

Ook vandaag hebben we weer een buffet restaurant weten te vinden. Hier werkte het op basis van gewicht. Je krijgt dan zo’n kaartje met een barcode erop en nadat je je bord hebt volgeladen met allerlei verschillende soorten eten, loop je langs de weegschaal. Een vriendelijke mevrouw weegt je bord, tokkelt wat op een toetsenbord waarna je dan aan kunt vallen. Eerlijke handel, want als je veel eet, betaal je ook meer. Misschien iets voor in Nederland? Tja, wat kun je beter mee terug nemen naar Nederland, souvenirs of een concept voor een landelijke keten?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 12123

Voorgaande reizen:

02 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Brazilïë Recife 2012

12 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Zuid Bohemen Tsjechie

Landen bezocht: