Dag van vertrek - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu Dag van vertrek - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek

Door: nielske76

Blijf op de hoogte en volg Niels

02 Juli 2012 | Brazilië, Recife

Vandaag is het zover, de dag van vertrek naar Brazilië. Ons vliegtuig vertrok om 11:45 en omdat het vervelend uit kwam met de files rond Amsterdam hadden we besloten vroeg te vertrekken. Dit bleek achteraf iets te vroeg te zijn want we stonden 1,5 uur als Sjors en Sjimmie te wachten bij de check-in balie.

Tja, die vriendelijke check-in balie van Schiphol, wat kunnen we daar nu over zeggen ... !? Wat wel vervelend was is dat slechts één stuks handbagagge was toegestaan omdat de vlucht volgeboekt was. Dat was een probleem want Amanda had er twee bij. Die moesten ter plaatse worden samengevoegd. Het gevolg, een veel te volle handtas die op sommige momenten de nodige vertraging veroorzaakte omdat vrijwel er niets in te vinden was doordat alles door elkaar zat.

Zo, en dan is er weer de tax free shopping. Voor mijzelf altijd een "no go area", maar voor de winkelende vrouw een walhalla (no offense). Maar goed, met het idee in het achterhoofd dat we binnen een paar ogenblikken in het vliegtuig zitten, adem ik een paar keer diep in en blijf kalm wachten tot het zover is.

Dan is het boarding time! Yes, eindelijk! Een paar uur slaap! Want daar was vannacht niet zoveel van gekomen. Waarom niet? Omdat ik ineens een opruimwoede kreeg en het idee in mijn hoofd had om vlak voor vertrek nog zoveel mogelijk te organiseren in huis. Bad timing, want daar moest ik nu de prijs voor betalen. Ik niet alleen overigens want Amanda deed gezellig mee.

Na de vlucht van 3 uur zijn we aangekomen in Lissabon. Ook daar weer een tax free, helaas voor mij ... Even doorbijten dan maar weer en na het shoppen achteraan in de rij aansluiten om te boarden. Een geluk, we hadden van die kussentjes weten te bemachtigen om je nek te ondersteunen waardoor je comfortabeler kunt slapen in het vliegtuig. Die zijn dan ook zeer van pas gekomen.

Eenmaal in het vliegtuig onze plekken ingericht en de luxe beeldschermen onderworpen aan een kritische inspectie. En die waren handig want daarop kon je echt vanalles doen. TV afleveringen kijken, films kijken die je zelf uit kunt zoeken, spelletjes spelen en de vluchtgegevens volgen. Briljant!

Vlak nadat we waren opgestegen kregen we de maaltijd voorgeschoteld. Niet mijn ding. Ik heb altijd het gevoel dat deze maaltijden voor het grootste gedeelte uit chemische middelen bestaan. Ik had het idee dat de kip van Amanda licht gaf en dat mijn aardappelpuree ook verkrijgbaar is in de bouwmarkt bij de afdeling lijm en kit. Aan het eind van de vlucht kregen we nog wat brood te eten, maar daar ben ik niet eens aan begonnen. Amanda had daar minder last van dus die heeft het opgegeten.

De vlucht duurde 7,5 uur en die waren voor mijn gevoel zo om. Ik heb dan gelukig ook een aantal uur kunnen slapen. Tussendoor werd ik wakker en toen ik het luikje van het raampje open deed werd ik verrast door een prachtige zonsondergang boven de wolken. Daar heb ik dan ook gelijk een foto van gemaakt.

Na de landing door de paspoortcontrole. Hier in Brazilië maken ze onderscheid tussen Brazilianen en niet Brazilianen, dus Amanda en ik stonden in een verschillende rij. De rij met niet Brazilianen was korter, maar duurde wel langer. Ik vraag me nog staads af waarom dat eigenlijk is. Betekent dit dat alle Brazilianen te vetrouwen zijn?

Daarna snel de koffers van de band gehaald. Die zag ik toen we aan kwamen lopen net voor bij komen en dus moesten we wachten op het volgende rondje.

Toen was het moment daar, de douane. We hadden zoveel spullen meegenomen dat ik mij daar wel wat zorgen over maakte. Maar wat schetst mijn verbazing, we konden gewoon door lopen.

Het was fijn om de familie weer te zien. Iedereen was er. Onze aankomst moest natuurlijk gevierd worden en daarom zijn we met zijn allen een ijsje gaan eten. Oma was niet zo tevreden met de ernstig trage bediening. Ze riep de hele tijd de ober erbij. Het grappige was dat in die zaak wel 4 mensen de bediening deden, maar we moesten overal lang op wachten. Of misschien zijn we wel verwend door de Nederlandse vlug en snel mentaliteit.

Bij het huis van Amanda's familie aangekomen snel even onder de douche. Daarna ben ik even op bed gaan liggen waar ik binnen een paar minuten als een blok in slaap viel om pas laat in de morgen wakker te worden. Lekker, het is tenslotte vakantie, toch?



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 12119

Voorgaande reizen:

02 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Brazilïë Recife 2012

12 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Zuid Bohemen Tsjechie

Landen bezocht: