Dag 11 - Argentinië dag 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu Dag 11 - Argentinië dag 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu

Dag 11 - Argentinië dag 2

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

14 Juli 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Vandaag was echt zo'n dag waar weinig te beleven was, op een uitzondering na.

Vanmorgen zijn we wat later opgestaan waardoor we het ontbijt hebben gemist. Tja en als ik dat heb gemist is er al een excuus minder om op te staan, dus de broer van Amanda en ik zijn lekker blijven liggen. Toen we rond de middag waren ontwaakt uit onze coma, zijn we alsnog haan ontbijten bij een kleine lunchroom vlak naast het hotel. Daar hebben we beide vier tosti's naar binnen geschoven om vervolgens terug te gaan naar het hotel.

Vanuit het hotel zijn we de stad terug in gegaan om daar wat rond te kijken en een poging te doen om een reis naar Uruguay te plannen. In eerste instantie leek dit ook te lukken. We werden van de straat af geplukt door een jongen die we eerder ook al hadden gesproken en meegenomen naar een winkeltje achterin een galerij. Daar werd ons verteld dat we met een snelle boot in een uur over konden steken en dat we aan boord een lunch zouden krijgen. De prijs was goed te doen, dus regelen maar!
De printer in het winkeltje was defect. Daar begon ik al twijfels te krijgen want we moesten nu gaan betalen op een kantoortje verderop in de stad. We werden door de jongen op straat meegenomen naar een klein kantoor op de eerste verdieping in een gebouw 300 meter van het winkeltje. Daar kregen we te horen dat we met een boot mee zouden gaan de er 3 uur over deed en waar geen lunch bij zat. Na een hoop gepraat van de man achter de desk hebben we besloten eieren voor ons geld te kiezen en er vandoor te gaan. Het bleek dat we zogenaamd verkeerd waren voorgelicht. Met een bedrijf wat niet eens intern het eens kan worden kun je naar mijn idee beter geen zaken doen.

Teleurgesteld zijn we verder de stad in gegaan. Inmiddels begonnen bij mij de kriebels om meer van de stad te zien los te komen. Ik had inmiddels wel genoeg van de winkels gezien en ik wilde meer van de echte stad zien. We hadden dus het plan om morgen meer de stad in te gaan en niet meer te shoppen.

Inmiddels was het al wat later en dus tijd om te gaan eten. Op de weg naar huis hebben we een leuk en lekker Italiaans achtig restaurant gevonden waar de keuken echt goed is. Voldaan en vooral moe van het vele slenteren zijn we naar het hotel teruggekeerd. Weer wen dag voorbij van deze reis. Morgen gaan we eindelijk de stad zien. Ik kijk er naar uit!