Dag 13 - Argentinië dag 4 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu Dag 13 - Argentinië dag 4 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu

Dag 13 - Argentinië dag 4

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

16 Juli 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Vanmorgen stond ik op met het idee dat we het tweede deel van de stad zouden gaan bekijken, maar dat bleek wederom een shopping te zijn. Helaas voor de reisgenoten kwam dat mijn humeur niet ten goede. Maar goed, het is niet anders, dus ben ik maar braaf meegegaan.

Eerst even ontbeten bij onze inmiddels vaste tostiplek. Vandaag heb ik maar eens gekozen voor croissants overigens, want dat witte brood van de tosti’s zorgt nogal voor filevorming in het darmkanaal.

Zo, daar gingen we op weg. We hebben het hele stuk naar de shopping gelopen. HEt is hier zo druk in de stad en er zijn zoveel winkeltjes dat het lopen een worsteling was van een kilometer en we iedere 20 meter weer stopte om een winkeltje te bekijken.

De vader en broer van Amanda gingen overigens een andere kant op. Haar broer had een petje gekocht in een Ferarri winkeltje en dit bleek toch wat te krap te zijn. We hadden dan ook afgesproken bij de metro ingang vlak bij de shopping. Toen we daar aankwamen bleek deze metro 8 ingangen te hebben! Na even wachten en zoeken hadden we elkaar toch gevonden.

Waarom we naar deze shopping gingen? Er was ons verteld dat het daar goedkoper zou zijn. In zekere zin klopte dat ook wel, echter was het zo in de straatjes erheen, niet de shopping zelf, want die bleek net zo duur te zijn.

De prijzen hier liggen iets hoger dan in Nederland. Het is dus niet zo heel interessant om hier groots in te kopen als je het ook nog eens mee terug moet sjouwen naar Nederland. Dus toen we eenmaal daar waren draaiden we al snel terug. Op der terugweg hebben we nog wat meegenomen van de aanbiedingen. Toch niet alles voor niets geweest zullen we maar zeggen.