Dag 12 - Argentinië dag 3 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu Dag 12 - Argentinië dag 3 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Niels Buijs - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Argentinië dag 3

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

15 Juli 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Vandaag wederom later opgestaan dan gepland. Uitslapen is gewoon lekker!

Ook vandaag zijn we buiten de deur gaan ontbijten. Deze keer iets verderop, waar de totsti's iets duurder zijn en ook een stuk kleiner. We hadden in eerste instantie liever bij de lunchroom van gisteren gegeten, maar die was dicht omdat het zondag was. Je merkt hier dan ook dat de katholieke kerk lang een vinger in de pap heeft gehad. Dat is nu veranderd en je ziet dat de helft van de winkels op zondag wel open is en de andere helft niet.

Er valt me al enige tijd iets op aan de muziek wat de Argentijnen afspelen. Dat is voor 95% allemaal jaren 80 muziek. Vreemd, aangezien het ook echt overal is. Edinho had daar wel een idee over. We hadden begin deze week al het een en ander over het land opgezocht. Het blijkt dat er hier in de jaren 80 een opleving was van de economie. Misschien dat de mensen grag de goede tijden willen herinneren en daarom naar die muziek blijven luisteren.

Na het ontbijt hebben we onze route gepland langs allerlei bezienswaardigheden. We hadden besloten om alles te voet af te leggen, zo kun je tenslotte de tijd nemen om alles te bekijken. We zijn vrijwel de hele dag aan het lopen geweest om na de stadswandeling weer bij het Italiaanse restaurantje te gaan eten.

Over dat eten is ook nog wel wat te zeggen. In Argentinië moet je voorzichtig zijn met wat je aanneemt. Niets is vanzelfsprekend hier. Krijg je iets extra's, dan betekent dat vaak kassa als je niet uit kijkt. Zo zijn ze blijkbaar ook zo slim om servicekosten of eventuele fooi alvast op je rekening te zetten, hoef je dat zelf niet meet te doen.

Maar goed, het eten was bet als gisteren prima! Wat mij betreft kan dit restaurantje in mijn persoonlijke top 3.

Voldaan zijn we teruggelopen naar het restaurant. Eindelijk heb ik vandaag een goede sfeer impressie gekregen van de stad. Het is een stad met veel historie, kunst en gezellige plekjes. Zeker een bezoek waard als je in de buurt bent!!